Heb je zelf geen tijd, zin of lukt het je gewoonweg niet om je eigen teksten te schrijven? Voor veel ondernemers is het schrijven van hun websiteteksten het grootste struikelblok. Ze vinden het lastig waar ze moeten beginnen en hoewel ze vaak behoorlijk goed weten wát ze willen vertellen, krijgen ze het niet lekker op papier.
onderneming.
Daarbij zijn webteksten een vak apart.
Je website wordt namelijk vooral gescand, niet van A tot Z gelezen. Je bezoekers nemen snelle beslissingen, zonder na te denken. Ze willen daarom meteen weten of jouw website biedt wat zij zoeken. En dat moet op iedere pagina meteen duidelijk zijn. Omdat bezoekers lang niet altijd via je homepage op je website komen.
Waarom zou je de hulp van een tekstschrijver inschakelen?
Stel, je hebt het meest fantastische dienst ontwikkeld en weet dat het zoveel problemen van mensen kan oplossen. Maar het lukt je niet om duidelijk uit te leggen wat je precies doet, zodat je nauwelijks iets verkoopt.
Frustrerend toch?
Je weet dat je mensen kunt helpen als ze maar zouden luisteren.
- Een goede copywriter verpakt jouw ideeën tot een heldere boodschap. Duidelijke uitleg die je klant begrijpt en aanzet tot actie. Woorden waarmee je verkoopt.
- Een tekstschrijver weet jouw aanbod te verpakken als een cadeautje. Je product of dienst op zo’n manier onder de aandacht van je doelgroep te brengen, zodat je klant begrijpt waarom jouw product of dienst onmisbaar is en het simpelweg wel móet kopen.
- Een copywriter neemt de tijd om jou, je bedrijf en je doelgroep te leren kennen en kiest voor woorden die werken.
- Als creatieve ondernemer bieden de juiste woorden jou de kans om de unieke waarde die jij biedt te delen met je doelgroep.
- Je legt ze uit wat de voordelen zijn als ze jouw hulp inschakelen, vertelt meer over het probleem dat je voor ze oplost en beschrijft hoe jouw aanpak verschilt van de rest.
Wat doet een copywriter?
Een goede copywriter zet jouw verhaal om in de juiste woorden voor je website, zakelijke communicatie, e-mails en blogs.
Een tekstschrijver creëert een unieke tone-of-voice die bij je past en aanslaat bij jouw ideale klant.
Een tekstschrijver zorgt voor pakkende product- en dienstenpagina’s die je lezers omzet in klanten. Websiteteksten die nieuwsgierigheid opwekken en ervoor zorgen dat jouw klanten méér willen weten.
De juiste content zet jou en je bedrijf neer als expert, als hét merk om de problemen van je klanten op te lossen.
Hoeveel kost een tekstschrijver?
Oké, je denkt misschien: “Leuk, ik wil mijn webteksten wel uitbesteden, maar wat kost dat?”
De tarieven van tekstschrijvers lopen nogal uiteen en hangen grotendeels af van ervaring en expertise. Heb je iemand gevonden die je aanspreekt, maar vind je hem of haar te duur?
Bedenk dan dat het altijd goedkoper kan. De vraag is, of je dat moet willen 😉
Soms is goedkoop juist duurkoop.
En natuurlijk begrijp ik, dat het als ZZP’er of kleine ondernemer behoorlijk spannend kan zijn om te investeren in goede webteksten.
Maar bekijk het eens vanuit een ander perspectief.
Laat je niet afschrikken door de kosten, maar kijk vooral naar de waarde die deze investering je gaat opleveren. Hoe zou het voelen als jouw website:
- vol staat me lekker leesbare teksten, waardoor jouw lezers actie ondernemen en de aanvragen je mailbox binnen stromen?
- dat je teksten iets triggeren in mensen, waardoor lezers ook klant worden
- exact de juiste woorden bevat, waarmee je echt een connectie maakt met je doelgroep?
- bestaat uit uniek geschreven content, waarmee je opvalt binnen jouw branche?
- je geen tijd of kopzorgen meer kost en jij de ruimte hebt om je volledig te focussen op je eigen expertise en doen waar jíj goed in bent?
Da’s best een investering waard, toch?
Wil je met iemand werken die weet wat het is om een eigen onderneming te runnen?
Als copywriter en strateeg help ik ondernemers hun verhaal te vertalen in woorden die verbinden.
Ik help je jouw persoonlijkheid te vangen in een pakkend verhaal en weet wat je moet doen om klanten aan te trekken met krachtige teksten.