Mensen willen vaak eerst een gevoel van verbinding en vertrouwen, voordat ze je hulp inschakelen. Het is dus belangrijk dat deze pagina goed geschreven is en een sterke indruk achterlaat bij bezoekers. In deze blog geef ik jou als ondernemer 8 praktische tips voor het schrijven van een effectieve “Over mij” pagina.
1. Vertel je verhaal
Mensen houden van verhalen en zijn nieuwsgierig waarom je doet wat je doet. Door storytelling te gebruiken blijft je verhaal veel beter hangen. Vertel bijvoorbeeld met hoe je bent begonnen als ondernemer en wat jouw drijfveer was om te starten. Of zeg iets over je passies en interesses en hoe deze bijdragen aan jouw bedrijf. Wees eerlijk, open en laat je persoonlijkheid zien. Hierdoor creëer je een connectie met jouw bezoekers en wek je vertrouwen.2. Maak het relevant
Vergeet niet dat de “Over mij” pagina er niet alleen is om jouw verhaal te vertellen. Bezoekers zijn op zoek naar informatie die relevant is voor hen en hoe jij hen kan helpen. Vertel daarom ook wat je voor hen kan betekenen en welke problemen jij kan oplossen. Maak duidelijk wat jouw expertise is en welke ervaring je hebt binnen je branche. Op deze manier laat je zien waarom jij de juiste persoon bent om mee te werken.3. Focus op de voordelen voor de klant
Het is belangrijk om ook te laten zien wat je voor je klanten kunt betekenen. Focus daarom op de voordelen voor je klanten. Beschrijf bijvoorbeeld hoe jouw product of dienst het leven van je klanten kan verbeteren. Door te laten zien wat de voordelen zijn van jouw product of dienst, maak je het aantrekkelijker voor potentiële klanten om voor jou te kiezen.4. Gebruik de juiste tone of voice
Bij het schrijven van de Over mij pagina is het belangrijk om de juiste merkstem te gebruiken. Je merkstem wordt ook wel de tone of voice of brandvoice genoemd. Het is de manier waarop je schrijft en communiceert met jouw doelgroep. Kies een tone of voice die past bij jouw persoonlijkheid en de stijl van jouw bedrijf. Zo kan je bijvoorbeeld kiezen voor een informele en persoonlijke stijl, of juist een zakelijke en formele stijl. Lees hier meer over wat een brandvoice precies inhoudt.5. Voeg testimonials toe
Zelf vertellen over hoe goed je bent in je werk kan best een tikkeltje ongemakkelijk zijn. Je wilt niet opschepperig overkomen. Dat snap ik. Een makkelijke manier om dat toch te laten merken, is door anderen wat over jouw werk en prestaties te laten delen. Testimonials of reviews van klanten en partners laten zien dat je betrouwbaar bent en succesvolle resultaten hebt geboekt. Dit geeft je sitebezoekers een nog beter beeld van jouw bedrijf en wat je voor hen kan betekenen.6. Maak de pagina visueel aantrekkelijk
Door foto’s, video’s en/of illustratie aan je “Over mij” pagina toe te voegen, maak je het geheel visueel aantrekkelijk. Hierdoor wordt je pagina ook veel persoonlijker. Foto’s en video’s versterken jouw uitstraling als ondernemer. En beelden helpen potentiële klanten zich beter te identificeren met jou en je bedrijf. De combinatie van tekst en beeld versterkt wie je bent en wat je doet. Als mensen niet alleen lezen, maar ook zien wie er ‘achter’ een bedrijf zit, helpt dit het vertrouwen in jouw bedrijf vergroten.7. Less is more
Hoewel het belangrijk is om op je Over mij pagina persoonlijk te zijn, wil je ook niet te lang van stof zijn. Houd het liever kort en krachtig en focus je op de belangrijkste informatie. Je hoeft niet je complete levensverhaal te vertellen, maar concentreer je op wat echt relevant is voor jou en je potentiële klanten. Meestal geef ik als advies om de Over mij pagina niet langer dan 500 woorden te maken. Kleine kanttekening: de een is 300 woorden lang genoeg, de ander gebruikt liever iets meer woorden. Kijk dus vooral wat goed voelt voor jou.8. Voeg een call-to-action toe
Een goede Over mij pagina heeft een duidelijke call-to-action. Laat je potentiële klanten weten wat de volgende logische stap is. Wil je dat ze contact met je opnemen voor meer informatie, of kunnen ze direct een product bestellen? Door een duidelijke call-to-action toe te voegen, maak je het lezers zo makkelijk mogelijk om na het lezen van je Over mij pagina contact met je op te nemen en dat wil je 😉Gratis e-book: schrijf je Over mij pagina
Voor ondernemers die lopen te stoeien met de Over mij pagina maakte ik een handig e-book. Je kunt ‘m hier gratis downloaden.