Ik geloof in de kracht van woorden.
In woorden die verbinden.
In woorden die ertoe doen.

In een wereld waar mensen overwhelmed worden door alle content die iedere seconde online komt, zijn woorden superbelangrijk. Ze maken het verschil tussen wegklikken of blijven lezen. Tussen even lezen of met aandacht lezen.

Hi, ik ben Sanne Kerkvliet!

Verhalen vertellen, dat was wat ik als kind al deed en nog steeds met liefde doe. Ik was er zo een die wekelijks verhaaltjes schreef en met schrift onder de arm naar school ging om ze aan de juf te laten lezen.

Na de middelbare school was het dan ook een logische stap naar de Hogeschool van Amsterdam waar ik de 4-jarige opleiding Media en Informatiemanagement volgde. Van daaruit werd ik aangenomen voor m’n eerste dreamjob: boekenredacteur bij het meidenblad Tina.

Internet & ik vormden al snel een goeie match. De combinatie van iets schrijven, online zetten, het bereik en het aanscherpen van wat wel of niet werkt, vond en vind ik heerlijk.

Na een aantal jaar in loondienst bij o.a. HotelSpecials en Ouders van Nu, waarbij het steeds meer draaide om het behalen van targets en minder om het schrijven, waagde ik de sprong in het diepe en begon mijn eigen bedrijf als freelance tekstschrijver: Sanne Communicatie. In het begin schreef ik alles voor iedereen, zolang het maar online teksten waren.

Dat liep lekker, maar er ontbrak iets. Ik was voor mezelf begonnen om meer te schrijven vanuit m’n gevoel. En betere balans te vinden tussen werk en gezin. Maar in de praktijk werkte ik juist steeds harder en voor wie er ook maar bij me aanklopte.

Nu, 5 jaar later, ben ik erachter wat een rust en ruimte ik creëer door ‘nee’ te zeggen tegen de opdrachten waar ik niet gelukkig van word. De-13-in-een-dozijn-teksten-over-één-onderwerp-want-dat-is-goed-voor-seo-opdrachten heb ik achter me gelaten.

Er kwamen steeds vaker aanvragen binnen van ZZP’ers en kleine ondernemers waarvan m’n hart een sprongetje maakte. Een website voor een schoonheidsspecialist, teksten voor een webshop met beautyproducten, de over mij pagina voor een fashion designer… Alleen had ik de link nog niet ontdekt.

“You can't connect the dots looking forward you can only connect them looking backwards.  So you have to trust that the dots will somehow connect in your future.”

Intussen leerde ik meer over het ondernemerschap en ontdekte ik hoe ik van waarde kon zijn voor mijn klanten. In een traject met een businesscoach, waarbij we mijn talent, visie en missie onder de loep namen,
ontstond het besef.

Wat nou als het anders kan?

Als ik niet méér werk, maar me puur focus op datgene wat ik het leukste vind om te doen en waar ik goed in ben?

Hoe tof is het dat goed doordachte content het verschil kan maken voor ondernemers? Een pakkende kop, een helder verhaal en een duidelijke call-to-action… en bam… de aanvragen stromen binnen.

Dat gun ik jou ook. Dat je als ondernemer vooral doet waar je blij van wordt, waar jouw kracht ligt, datgene waarom je jouw onderneming in de eerste plaats bent gestart.

Het is een feestje dat ik mijn skills mag inzetten om ondernemers te helpen hun verhaal te delen met de wereld. Zodat ze dezelfde vrijheid en levendigheid in hun werk ervaren en met hun droomklanten kunnen werken.

In het Connecting the Dots traject help ik ze bij het vinden van hun rode draad en hoe de woorden die ze op hun website gebruiken hun ideale klant aantrekken als een magneet.

Ik ben weer dat kleine meisje van toen, die met pen en papier, klaar om échte verhalen te vertellen. Een droom die uitkomt.