Als ondernemer is het natuurlijk superbelangrijk om creatief te zijn. Ontdek hoe jij schrijven als creatieve tool inzet om je bedrijf te laten groeien en bloeien.
Schrijven om je gedachten te ordenen
Als ondernemer heb je elke dag waarschijnlijk 101 ideeën en gedachten in je hoofd. Het kan soms moeilijk zijn om al die hersenspinsels te ordenen en te bedenken wat de volgende stap is voor jou en je onderneming. Schrijven helpt je in zo’n geval om je gedachten te organiseren en te visualiseren wat je wilt bereiken.
Begin met het noteren van alle ideeën en gedachten die in je opkomen. Maak vervolgens een mindmap of een lijst om deze ideeën te ordenen. Dit helpt je om je gedachten te ordenen en beter te overzien wat de volgende logische stap is om je bedrijf te laten groeien.
Schrijf om nieuwe ideeën te bedenken
Schrijven is een superfijne tool om op nieuwe ideeën te komen. Schrijf bijvoorbeeld een lijst met alle uitdagingen waarmee je bedrijf te maken heeft en probeer vervolgens oplossingen te bedenken voor elk van deze uitdagingen. Dit helpt om nieuwe en innovatieve ideeën te genereren die je bedrijf vooruit kunnen helpen.
Daarnaast kan je schrijven om nieuwe perspectieven te ontdekken. Denk aan een artikel vanuit het perspectief van je klant of een succesvolle ondernemer uit een andere branche die jij bewondert. Door dingen vanuit een ander perspectief te bekijken kom je vaak op verrassende ideeën.
Gebruik schrijven om je creativiteit te stimuleren
Pen en papier is een snelle en simpele manier om je creativiteit te stimuleren. Het doel is om jezelf uit te dagen en creativiteit op te wekken. Door regelmatig tijd vrij te maken om te schrijven, train je jezelf trainen om snel nieuwe ideeën te bedenken en oplossingen te vinden voor complexe problemen.
Zet je merkverhaal op papier
Schrijven kan ook helpen om je merkverhaal te vertellen. Dit is belangrijk, omdat het je kan helpen om klanten aan te trekken en je merk te laten groeien.
Begin met het definiëren van je merkverhaal (ook wel brandstory of brand manifest). Wat maakt je bedrijf uniek? Wat is je missie en visie? Wat is je doelgroep en hoe wil je deze bereiken? Vervolgens verbindt je deze elementen tot jouw brandstory. Dit helpt ook anderen om te begrijpen bent, maakt duidelijk wat je te bieden hebt. En helpt mensen om voor jou te kiezen.